Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN Praktijk AnKie Acupunctuur en meer
Artikel 1: Definities
Praktijk AnKie Acupunctuur en meer/hierna Praktijk AnKie genoemd.
De cliënt: de wederpartij van Praktijk AnKie. Het woord cliënt wordt gebruikt voor zowel mannelijke als vrouwelijke cliënten.
De behandeling: de overeenkomst tussen cliënt en Praktijk AnKie.
Artikel 2: Algemeen
De cliënt gaat akkoord met de algemene voorwaarden zodra een afspraak is gemaakt met Praktijk AnKie voor de aangeboden diensten. Praktijk AnKie is niet verantwoordelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van uw persoonlijke bezittingen. Praktijk AnKie vindt wederzijds respect belangrijk, wordt hier niet aan voldaan dan zal de behandeling onmiddellijk onderbroken worden en de overeenkomst ontbonden.
Artikel 3: Toepasselijkheid
Op alle behandelingen en facturen tussen Praktijk AnKie en de cliënt zijn onder uitdrukkelijke uitsluiting van andere Algemene Voorwaarden uitsluitend deze Algemene Voorwaarden van Praktijk AnKie van toepassing. Acceptatie van een behandeling houdt in dat de cliënt de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden van Praktijk AnKie aanvaardt.
Artikel 4: Derden
De cliënt kan gevraagd worden om toestemming te geven om informatie in te winnen bij huisarts en/of verwijzer. Tevens zal Praktijk AnKie indien van toepassing relevante informatie terugkoppelen naar de verwijzer of huisarts, tenzij de cliënt hiermee niet akkoord is. Bij een verwijzing naar een nieuwe behandelaar zal, na akkoord van de cliënt, aan deze behandelaar indien van toepassing relevante informatie en bevindingen binnen de Praktijk AnKie praktijk worden doorgegeven.
Artikel 5: Behandelingsperiode
Een behandelingsperiode wordt overlegd met de cliënt. Het aantal behandelingen kan afhankelijk van het resultaat van de behandeling wijzigen. Het aantal behandelingen wordt in principe bepaald door de wens van de cliënt.
Artikel 6: Annulering
Annulering van afspraken van de cliënt dient tenminste 24 uur voor het afgesproken tijdstip te gebeuren, anders dient men het volledige factuurbedrag te betalen. Praktijk AnKie zal er anderzijds ook zorg voor dragen dat de gereserveerde tijd voor de betrokken cliënt wordt gebruikt voor de desbetreffende cliënt. Kan Praktijk AnKie de geplande afspraak niet nakomen, dan wordt de cliënt hiervan tijdig op de hoogte gesteld en indien van toepassing een alternatief aangeboden of een waarnemer of een geschikte collega-behandelaar voorgesteld.
Artikel 7: Niet verschijnen van de cliënt
Als de cliënt niet verschijnt op de gemaakte afspraak met Praktijk AnKie wordt het gehele factuurbedrag in rekening gebracht.
Artikel 8: Verantwoordelijkheden cliënt
De cliënt is verantwoordelijk voor het doorgeven van belangrijke informatie m.b.t. de eigen gezondheid. Zoals: zwangerschap, koorts, griep, besmettelijke ziektes, medicatie, hernia, infecties, kanker, breuken, kneuzingen, auto-immuunziekte, whiplash, ME, MS, ALS of een andere ernstige ziekte. Ook veranderingen in de gezondheidstoestand tijdens het behandelingstraject dienen te worden vermeld.
Bij twijfel over een bestaande aandoening of blessure kan de behandeling worden gestaakt en kan de cliënt worden doorverwezen naar een arts. Vervolgbehandelingen zijn daarna mogelijk zodra de behandelend arts hierin toestemt. Praktijk AnKie wordt niet aansprakelijk gesteld bij schade door informatieverzuim over bovengenoemde aandoeningen of ander belangrijk informatieverzuim door de cliënt.
Artikel 9: Geheimhouding
Praktijk AnKie zal alle informatie betreffende de cliënt en alle overige informatie die zij verkrijgt bij de uitvoering van haar diensten, vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden geven. Indien met toestemming van de cliënt contact wordt opgenomen met derden, verwijzer of arts zal enkel noodzakelijke informatie worden gedeeld. Uitzonderingen hierop zijn de verplichte vermeldingen van Praktijk AnKie voor de VIM, en de meldcode bij huiselijk geweld of Kindermishandeling.
Artikel 10: Dossierbeheer, inzagerecht en afschrift van cliëntendossier
Indien sprake is van een contact waarbij de cliënt wordt behandeld, zal Praktijk AnKie van de betrokken cliënt een dossier bijhouden. Naast Praktijk AnKie heeft slechts de cliënt recht op inzage in dit dossier. De cliënt kan ook vragen om een afschrift van het eigen dossier. Een niet-geanonimiseerd dossier wordt tot minimaal 15 jaar bewaard. Na de wettelijk verplichte bewaartermijn wordt deze vernietigd, verwijderd of geanonimiseerd. Bij overlijden, bij waarneming van de therapeut of beëindigen van de praktijk, zal de administratie van Praktijk AnKie overgedragen worden aan een praktijk van een collega-therapeut.
Artikel 11: Beëindigen behandeling
De cliënt heeft het recht het behandelplan eenzijdig te beëindigen, ook zonder opgaaf van reden. Praktijk AnKie zal de cliënt vragen om de reden te geven, maar de cliënt is niet verplicht hierop antwoord te geven. Als Praktijk AnKie de behandeling wil beëindigen, dan zal zij evenwel wel een reden aan de cliënt moeten geven.
Artikel 12: Facturering en betaling
De cliënt gaat akkoord met de meest recente tariefstelling zoals op de website van Praktijk AnKie vermeld staat, ofwel met een andere afspraak indien deze uitdrukkelijk is gemaakt tussen Praktijk AnKie en de cliënt. Elke behandeling dient na afloop contant of indien per bankoverschrijving uiterlijk binnen 1 week te worden voldaan. Alle buitengerechtelijke incassokosten komen voor rekening van de cliënt. Daaronder vallen de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, vastgesteld overeenkomstig de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.
Artikel 13: Aansprakelijkheid
Praktijk AnKie is via de beroepsvereniging NVST verzekerd voor beroepsaansprakelijkheid. De aansprakelijkheid van Praktijk AnKie voor schade voortvloeiende uit de door haar verrichte diensten is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat Praktijk AnKie ter zake daadwerkelijk op derden kan verhalen. Praktijk AnKie is niet aansprakelijk voor het niet, niet tijdig of niet geheel nakomen van haar verplichtingen ten gevolge van tekortkomingen die niet aan Praktijk AnKie kunnen worden toegerekend. Praktijk AnKie zal zich ten zeerste inspannen de dienstverlening met zorg uit te voeren. Praktijk AnKie geeft geen garantie op haar diensten en kan niet het door deelnemer beoogde resultaat garanderen.
Artikel 14: Klachten
Ik ben onderhevig aan het klacht- en tuchtrecht volgens de regels van NVST/ TCZ en klachten functionaris Quasir en Stichting Zorggeschil voor de geschillencommissie.
Klachten moeten binnen twee weken na de behandeling schriftelijk worden ingediend, per email of per post bij de beroepsvereniging NSVT van Praktijk AnKie. Maar eerst overleggen met Praktijk AnKie is de beste weg om klachten uit de wereld te helpen.
Artikel 15: Instemming met de voorwaarden
De algemene voorwaarden kunnen per email aan de cliënt uitgereikt worden na het maken van de eerste afspraak. De cliënt gaat stilzwijgend en onverkort akkoord met de voorwaarden op het moment dat de cliënt hierover geen melding maakt voor of bij begin van de afspraak. Deze voorwaarden gelden ook voor alle volgende behandelingen. In gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien, gelden de algemeen gehanteerde regels en voorschriften alsmede de wettelijke bepalingen.
Deze bepalingen alsmede die van de privacyverklaring, gelden ook voor de reeds ingeschreven clientèle, tenzij ze anders aangeven.
Versie 3, 1 september 2024